Києво-Святошинська районна рада

«Консультує Міністр юстиції України»

Опубліковано Четвер, 18 січня 2018, 13:00

Скажіть будь-ласка як оформляється закордонний паспорт для дітей? Наперед дуже вдячна за допомогу.
                                      Христина Степанчишин

Які закордонні паспорти зараз видають?Паспорт для виїзду за кордон виготовляється у формі книжечки, правий форзац якої містить безконтактний електронний носій – «чіп». 20 грудня 2016 року припинено прийом документів для оформлення паспортів без «чіпа» з інформацією про особу та її біометричних даних (відцифрованого обличчя, підпису та відбитків пальців особи).
Куди звернутись оформлення закордонного паспорта?

•          До територіальних органів та територіальних підрозділів Державної міграційної служби;

•          До центрів надання адміністративних послуг;

•          До державного підприємства «Документ»;

•        До закордонної дипломатичної установи (у разі постійного проживання або тимчасового перебування особи за кордоном).

У окремих випадках звернення можливе лише до територіального органу ДМС:

•          Втрата або викрадення паспорта, потреба обміні під час перебування в Україні особи, яка постійно проживає за кордоном.

•          Якщо особа не може пересуватися самостійно або потребує термінового лікування.

•          Оформлення документів для виїзду на постійне проживання усиновленої дитини.
Які необхідно зібрати документи?
1.         Паспорт громадянина України (для особи, яка досягла 14-річного віку);
2.         Свідоцтво про народження або документ, який підтверджує факт народження (якщо немає 14 років).
3.    Документ, який посвідчує особу законного представника, у разі подання документів законним представником, крім випадків, коли законним представником є один із батьків.
4.         Документи, які підтверджують сплату адміністративного збору.
5.         У разі оформлення паспорта для виїзду за кордон особі, яка не досягла 12-річного віку, або особі, яка не може пересуватися самостійно у зв’язку з тривалим розладом здоров’я, може бути подано одну кольорову фотокартку розміром 10-15 сантиметрів для внесення відцифрованого образу обличчя особи шляхом сканування.
При замовленні другого закордонного паспорта обов'язкова наявність раніше виданого закордонного паспорта або проїзного документа дитини (діючого, не діючого, на інше прізвище). Сканування відбитків пальців рук дітей здійснюється з 12 років за дозволом батьків (законних представників).

Хто може звернутись за оформленням паспорта для виїзду за кордон?
1.         Особа, яка досягла 16-річного віку, на підставі заяви-анкети, поданої нею особисто;
2.         Особа, яка не досягла 16-річного віку, на підставі заяви-анкети одного з батьків чи опікунів.
У разі відсутності другого з батьків під час подання документів така заява має бути нотаріально засвідчена перед поданням.
Якщо батьки не перебувають у шлюбі, оформлення, обмін та видача паспорта для виїзду за кордон здійснюється на підставі заяви-анкети того з них, з ким проживає дитина.
У разі оформлення паспорта дитини меншої 16 років, яка проживає з одним із батьків, а місцезнаходження другого з батьків невідоме, необхідно подати оригінал або засвідчену копію одного з документів:

•          свідоцтва про смерть другого з батьків;

•          рішення суду про позбавлення батьківських прав другого з батьків;

•          рішення суду про визнання другого з батьків безвісно відсутнім;

•          рішення суду про визнання другого з батьків недієздатним;

•          довідки про реєстрацію місця проживання дитини разом з одним із батьків, який подає заяву-анкету;

•       оригінал витягу з реєстру актів цивільного стану про народження із зазначенням відомостей про батька.
Заява від другого з батьків не вимагається, якщо він є іноземцем або особою без громадянства.
Скільки коштує оформленням паспорта для виїзду за кордон?
Залежить від строку виготовлення.
Не довше 20 днів – 557 грн 32 коп.
Не довше 7 днів – 810 грн 32 коп.
Не довше 3 днів (у зв’язку з нагальною потребою в лікуванні чи смертю родича, який проживав за кордоном) – 810 грн 32 коп.
Вартість оформлення паспорта для виїзду за кордон в закордонній дипломатичній установі становить від 20 до 250 доларів США.
Де забрати готовий паспорт?
Видача паспорта здійснюється тим самим органом, який прийняв документи.
Для отримання паспорта для виїзду за кордон, пред’являється документ, що посвідчує особу.
Паспорт дитини до 12 років може бути виданий особі, уповноваженій на це законним представником на підставі довіреності, засвідченої в установленому порядку.
Паспорт для виїзду за кордон дитині від 12 до 16 років, може бути виданий особі, уповноваженій на це законним представником на підставі довіреності за умови присутності особи, на ім’я якої оформлено паспорт для виїзду за кордон.
Чи є якісь особливі моменти на які варто звернути увагу?

  • У випадку відсутності біометричного паспорта для виїзду за кордон дитині – громадянину України необхідно оформити відповідну візу у представництві тієї країни, куди планується подорож.
    З дітей віком до 18 років і дітей віком до 21 року, які перебувають на утриманні, плата за оброблення заяв про оформлення віз не стягується.
  • За наявності паспорта громадянина України або проїзного документа дитини дитина може перетинати кордон з Республікою Білорусь.
  • За наявності паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм або проїзного документа дитини дитина може перетинати кордон з Турецькою Республікою.
    Коли доведеться отримувати новий паспорт?
    Паспорт для виїзду за кордон оформляється на 4 роки особам, які не досягли 16-річного віку, і на 10 років особам, які досягли 16-річного віку.

Павле Дмитровичу, я багато років займався власним невеликим бізнесом і був оформлений як ФОП. Зараз мені запропонували роботу з нормальною зарплатою. Тому треба якомога швидше ліквідувати свій ФОП. Скажіть як це зараз зробити? Куди звертатися, що потрібно?
                                                                                                                                         Семен Дехтяренко

Куди звернутися для припинення діяльності ФОП?
Реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП уповноважені здійснювати :

  • виконавчі органи місцевих рад, а також міські, районні державні адміністрації (у разі прийняття відповідною радою рішення про наділення такими повноваженнями);
  • нотаріуси;
  • акредитовані суб'єкти.

Реєстрацію припинення підприємницької діяльності для осіб, які переселилися з території проведення антитерористичної операції в період її проведення, здійснює державний реєстратор за адресою їх тимчасового проживання.
Припинення підприємницької діяльності внутрішньо переміщеної особи здійснюється за її заявою та спрощеною процедурою за місцем проживання на підставі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.

Які підстави для проведення державної реєстрації?
Державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

  • документів, які подаються заявником для державної реєстрації;
  • судових рішень, які набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі;
  • рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку.

Яка форма подання документів для державної реєстрації?

  1. Паперова форма: документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням (бажано цінним листом з описом вкладення та повідомленням про вручення).
  2. Електронна форма: документи подаються заявником через портал електронних сервісів .

Для того, щоб подати заяву необхідно зареєструватися на сайті за посиланням https://online.minjust.gov.ua/registration-fiz та виконати вказані на сайті дії.
Електронна заява формується з обов’язковим долученням до неї електронних копій оригіналів документів для державної реєстрації, виготовлених шляхом сканування, або оригіналів таких електронних документів, опису поданих заявником документів для державної реєстрації, сформованого за допомогою програмних засобів ведення Єдиного державного реєстру.
Заява та документи для державної реєстрації в електронній формі подаються з обов’язковим накладенням заявником власного електронного цифрового підпису.

Які документи потрібно?
1) заява про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності ФОП за рішенням особи (форма 12);
2) ксерокопія свідоцтва про смерть, судове рішення про визнання особи безвісно відсутньою - у разі припинення у зв’язку зі смертю;
3) паспорт громадянина України або інший документ, який підтверджує особу;
4) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує повноваження представника (у випадку подання документів представником).

Скільки коштує ця процедура, який строк розгляду документів?
За проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця справлення плати не передбачено.
Розгляд документів, поданих для державної реєстрації та проведення інших реєстраційних дій щодо фізичних осіб - підприємців має не перевищувати 24 годин після надходження документів. Виняток –вихідні та святкові дні.

Що робити після реєстрації?
Наступний крок – здійснити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності та в установлені строки подати до органу Державної фіскальної служби податкову декларацію за останній базовий податковий (звітний) період, у якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.
Крім того, контролюючий орган може призначити та провести документальну перевірку такої фізичної особи – платника податків за наявності підстав та з урахуванням строків давності, передбачених Податковим кодексом України.
Після цього ФОП має подати сам за себе звіт із зазначенням типу форми "ліквідаційна", де останнім звітним періодом буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.
Закрити рахунок у банку, якщо він був відкритий.

УРЯД ЗАПУСКАЄ МЕДИЧНУ РЕФОРМУ ТА РОЗШИРЮЄ ПРОГРАМУ «ДОСТУПНІ ЛІКИ»

Опубліковано Четвер, 28 грудня 2017, 11:42

Уряд ухвалив ключові документи для запуску реформи системи охорони здоров’я, яка стартує з первинної ланки,  та розширив перелік «доступних ліків».

З 1 квітня 2018 року розпочинається національна кампанія «Обери свого лікаря», відповідно до якої кожному українцю потрібно буде обрати свого лікаря (сімейного лікаря, терапевта, педіатра) та підписати з ним Декларацію на медичне обслуговування. До цього часу підписання Декларацій про вибір лікаря відбувається у пілотному режимі.

Обрати сімейного лікаря можна незалежно від місця реєстрації чи проживання. Його послуги (консультації, направлення, довідки, профілактичні огляди, основні аналізи) для громадян будуть безкоштовними. Сімейний лікар може працювати як у медичному закладі, так і мати власну практику. Уряд спростив відкриття медпрактики - тепер для отримання ліцензії на власну медичну практику у сімейній медицині або педіатрії на процедуру в МОЗ потрібно буде витратити не 30, а всього 7 днів.

Перехід первинної ланки медичної допомоги на нову систему фінансування (отримання коштів за надання послуг конкретним пацієнтам) відбудеться з липня наступного року. Заклади первинної ланки меддопомоги будуть отримувати кошти від Національної служби здоров’я України - національного страховика, який укладатиме договори із закладами охорони здоров’я та закуповуватиме у них послуги з медичного обслуговування населення. Вже на початку січня буде оголошено конкурс на посаду голови Служби, і до липня вона буде утворена та розпочне роботу.

До липня 2018 року всі медичні заклади країни будуть отримувати кошти як і раніше — за субвенцією через місцеві бюджети. Заклади вторинної і третинної допомоги будуть фінансуватися за субвенцією до кінця 2018 року.

 «Доступних ліків» стане більше

Уряд ухвалив рішення про розширення програми «Доступні ліки», за якою  можна отримати ліки за рецептом в аптеці безкоштовно або з незначною доплатою. У 2018 році до програми, окрім вже включених у нинішньому році препаратів від серцево-судинних захворювань, діабету ІІ типу та бронхіальної астми, будуть додані 2 діючі речовини (МНН) для лікування серцево-судинних захворювань та діабету ІІ типу: «Лозартан» та «Глібенкламід». Фінансування програми збільшено до 1 млрд.грн.

Окрім того, уряд вніс зміни в законодавство, що дадуть можливість під час формування переліку препаратів, які включаються до програми, збільшити кількість безкоштовних ліків щонайменше на 10 препаратів. Тобто вартість понад 40 препаратів з програми «Доступні ліки» держава відшкодовуватиме повністю, і люди зможуть отримати їх безкоштовно.

З липня 2018 року до урядової програми “Доступні ліки” будуть включені препарати, необхідні для  життя та здоров’я людей, що перенесли трансплантацію. Наразі цих людей в Україні не багато - близько 2 000. Але вони щоденно, протягом усього життя мають приймати ліки, які застосовуються після операції для запобігання відторгнення органу – імуносупресанти. Це дорогі препарати, які значно обтяжують сімейний бюджет, але саме вони пригнічують механізм відторгнення людським організмом пересадженого органу.

Наступного року уряд має намір приділити особливу увагу розвиненню трансплантації в Україні -  стартує пілотний проект з трансплантації нирки від неродинного донора-трупа, на що в бюджеті-2018 передбачено 112 млн.грн. А розширення програми «Доступні ліки» дозволить людям, що перенесли операції з пересадки органів, отримувати життєво необхідні препарати безкоштовно або з незначною доплатою.

Як і раніше, щоб отримати препарати за програмою «Доступні ліки», потрібно звернутись за рецептом до лікаря первинної ланки – сімейного лікаря чи терапевта, що працює в поліклініці, амбулаторії або має власну практику. Прийти з рецептом до аптеки з позначкою «Доступні ліки» і обрати препарат, який містить вказану в рецепті діючу речовину, та отримати його безкоштовно або з незначною доплатою. Кількість аптек, де можна отримати доступні ліки, постійно збільшується і на сьогодні до участі в програмі долучились вже 6 744  аптеки – це кожна третя аптека в країні.

 

Окрім того, з наступного року передбачається запровадження електронного рецепту, який дозволить отримувати препарати не лише в своєму населеному пункті, але й в інших містах України. Його введення також спростить звітування для аптек, медичних закладів та безпосередньо зменшить роботу лікарям. Пілотний проект має розпочатись весною у 4-5 областях та місті Бахмут.

Програма «Доступні ліки» почала діяти 1 квітня 2017 року і за цей час держава відшкодувала вартість ліків від хронічних захворювань за майже 12 мільйонами рецептів на загальну суму понад 500 млн.грн.

Уряд продовжить збільшувати мережу кардіоцентрів

В Україні найвищий рівень смертності від серцево-судинних захворювань, тому уряд продовжує розбудовувати мережу кардіоцентрів. Цього року було виділено кошти на створення 13 нових кардіоцентрів в різних областях країни і в найближчі місяці вони будуть відкриті.

В бюджеті-2018 передбачено 150 млн.гнр. на відкриття наступного року ще 13 нових кардіоцентрів. Ці центри працюватимуть в цілодобовому режимі і допомога у випадках гострого інфаркту міокарду в них надаватиметься безкоштовно, необхідні для цього стенти та витратні матеріали будуть закуплені за державні кошти.

 

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю 
Секретаріату Кабінету міністрів 

УРЯД І ПАРЛАМЕНТ ВІДКРИЛИ ШЛЯХ ДЛЯ МАСШТАБНОЇ МОДЕРНІЗАЦІЇ ПРОМИСЛОВОГО ВИРОБНИЦТВА

Опубліковано Понеділок, 11 грудня 2017, 09:45

В пакеті із законопроектом про Державний бюджет на 2018 рік депутати ухвалили низку змін до Податкового кодексу (законопроект № 6776д). Ці правки збалансовують видаткову і дохідну частину бюджету, в тому числі за рахунок перекриття налагоджених контрабандних схем, а також створюють фінансові стимули для ввезення в Україну високотехнологічного обладнання. Не менш суттєва новела законодавчих змін – запровадження окремого фінансування заходів безпеки руху. Ця норма з’явиться за пропозицією уряду вперше, а її виконання дозволить зберегти тисячі людських життів.

Імпортні електромобілі подешевшають

Підтримані депутатами податкові зміни на п’ять років звільняють від  сплати ПДВ та акцизу операції з ввезення в Україну електромобілів. На той же термін від оподаткування ПДВ звільнені перевезення пасажирів в таксі, оснащених тільки електричним двигуном, а також надання електромобілів в оренду.

Створення окремих стимулів для ввезення електромобілів дозволить зменшити залежність України від імпортного  пального, стане ще одним кроком на шляху побудови енергонезалежної держави, дозволить значно скоротити витрати на паливо. Крім того, збільшення користувачів машин на електричних двигунах в подальшому поліпшить екологічну ситуацію, особливо у великих містах. Завдяки скасуванню податків вже до 2025 року частка електромобілів на українському ринку зможе збільшитись до 10%.

1,9 млрд грн. – на заходи з підвищення безпеки на дорогах

Уряд виконує свою обіцянку не тільки покращити якість українських доріг, а й підвищити їх безпеку. 7 грудня депутати підтримали урядову пропозицію: 5% надходжень Дорожнього фонду буде направлено на реалізацію заходів з підвищення безпеки дорожнього руху. Крім цього, на підвищення безпеки на дорогах буде направлено ще 400 млн грн. нового траншу допомоги від ЄС, яку отримує Україна на фінансування інфраструктурних проектів. Таким чином на заходи безпеки в наступному році буде витрачено 1,9 млрд грн. За ці кошти буде збудоване сучасне розмежування зустрічного руху та нові переходи для пішоходів, запроваджено фото- та відеофіксацію порушень. Сьогодні на українських дорогах щодня гинуть 8 людей, десятки травмуються. Втілення в життя урядових ініціатив змінить цю сумну статистику.

Бізнес отримав стимули для модернізації виробництва

Депутати також підтримали пропозицію уряду і запровадили розстрочення на 24 місяці сплати ПДВ при ввезенні обладнання для технопарків або для виробництва кінцевого високотехнологічного продукту в Україні. Виключення складають випадки, коли обладнання завозиться з території держави-окупанта. Така розстрочка буде надаватися за заявою підприємства. Відповідна норма діятиме до 2020 року, що дозволить збільшити випуск вітчизняного продукту з високою доданою вартістю, а відтак – підвищити його конкурентноздатність на зовнішніх ринках. 

«Піджаки» більше не допоможуть контрабандистам

До сьогодні в Україні була налагоджена наступна схема «сірого» імпорту. Фури з імпортним товаром розвантажуються поблизу кордону, товар розподіляється між фізособами таким чином, щоб дотриматися законодавчих вимог (50 кгабо 500 євро вартості на людину). Далі вже товар перевозиться через кордон нібито для власних потреб, а відтак без сплати податків. Поблизу прикордонних постів з обох сторін стоять так звані «піджаки». Їх за винагороду підсаджують в свої машини, якщо ліміт товару, що перевозиться, перевищено. Тоді в розрахунку на кількість осіб він не підлягатиме оподаткуванню.

Зупинити таку діяльність було складно, тому що схема формально не порушувала закону. Основною складністю було виокремити туристів та громадян, що провозять товари, користуючись пільгою, від тих, кого використовують «схемщики» для масових зловживань.

Депутати поклали край цій хибній практиці. Неупередженим та справедливим критерієм стала тривалість та періодичність перебування за кордоном. За новими правилами українці і далі можуть провозити товари загальною вартістю до 500 євро (в аеропортах - до 1000 євро) і вагою до50 кг. Але таке правило діятиме для тих, хто був відсутній в країні більше 24 годин і в'їжджає в Україну не частіше одного разу за 72 години. Якщо не дотримуватися цих правил, ввезти товари в Україну можна на суму до 50 євро. Таким чином буде перекрито одну з найпоширеніших схем ухилення від оподаткування при ввезенні товарів в країну.

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю
Секретаріату Кабінету міністрів України

ВЕРХОВНА РАДА УХВАЛИЛА ПІДГОТОВЛЕНИЙ УРЯДОМ БЮДЖЕТ ЕКОНОМІЧНОГО ЗРОСТАННЯ

Опубліковано Понеділок, 11 грудня 2017, 09:28

Пришвидшене зростання економіки дасть можливість в наступному році забезпечити середню заробітну плату на рівні 10 тис грн

7 грудня парламент 273 голосами проголосував в цілому за законопроект «Про Державний бюджет України на 2018 рік». Завдяки злагодженій роботі Кабінету Міністрів і ефективний співпраці з усіма учасниками бюджетного процесу  вдалося покрасти край хибній практиці ухвалення головного кошторису країни «під ялинку». Вчасно ухвалений бюджет гарантує безперебійне фінансування видатків, забезпечити взяті урядом зобов’язання щодо подальшого зростання соціальних стандартів, продовження  надважливих реформ. В бюджеті-2018 передбачене зростання видатків розвитку майже на 27%. Пожвавлення економіки сприятиме подальшому зростанню зарплат. В наступному році середня зарплата по країні зросте до 10 тис грн.

Видатки на армію зростуть на 25%

В умовах фактичної війни найперший з пріоритетів - безперечне забезпечення обороноздатності та безпеки держави. Тому в бюджеті на наступний рік уряд забезпечив належне фінансування сектору безпеки і оборони. Видатки на оборону і безпеку зростуть майже на 23,1%  до 170,5 млрд гривень або 5,1 % ВВП.

Зокрема, на 17,2 млрд. грн. (на 25%) до  86 млрд. грн. збільшено ресурс  для Міноборони.  На бюджетну програму "Забезпечення діяльності Збройних Сил України та підготовка військ» виділено 59,9 млрд грн. Ці кошти дозволять повністю забезпечити особовий склад продовольством, обмундируванням, а також всі види виплат, в тому числі - підвищених зарплат військовим в зоні проведення АТО.

У наступному році збільшаться на 462 млн гривень видатки на лікування військових ( до 1,9 млрд гривень), а також на 106,6 млн.гривень – на придбання житла для військовослужбовців Збройних Сил (до 857,6 млн гривень). Це означає, що 1300 сімей військових у наступному році отримають ключі від нових квартир.

Україна має оновлювати технічне забезпечення армії. Тому майже на 65% (до 16,4 млрд гривень) зростуть видатки на розвиток, закупівлю і модернізацію військової техніки.

Рекордні 46,7 млрд грн. – на нові дороги

В наступному році уряд продовжить масштабний ремонт і будівництво доріг. Розвиток дорожньої інфраструктури залишається серед пріоритетів бюджетного фінансування. В 2018 р на  ремонт і будівництво доріг буде виділено рекордні 46,7 млрд грн. Ці кошти дозволять відремонтувати і побудувати щонайменше 4 тис км доріг і 50 мостів. Зокрема, 4 млрд грн з державного бюджету буде виділено на будівництво і реконструкцію автомобільних доріг загального користування за маршрутом Львів – Тернопіль – Умань; Біла Церква – Одеса – Миколаїв – Херсон. Цільове фінансування передбачене на ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення М-03 Київ-Харків- Довжанський, автомобільної дороги Н-31 Дніпро - Царичанка - Кобеляки – Решетилівка та  дороги Харків – Охтирка. На кожну з цих доріг виділено по 2 млрд грн. Ще 1 млрд піде на покращення стану автомобільної дороги Житомир – Чернівці. 357,6 млн гривень виділено на реалізацію державного інвестиційного проекту "Покращення стану автомобільних доріг загального користування у Львівській області".

120 тис родин отримають в наступному році «теплі» кредити

Уряд продовжує підтримувати реалізацію енергоефективних програм, які сприятимуть побудові енергонезалежної держави. Загалом на енергоефективність в наступному році буде витрачено 2 млрд грн. З цих коштів 1,6 млрд грн. отримає Фонд енергоефективності. Окремо 400 млн грн. передбачено на фінансування  державної програми «теплих» кредитів. Це означає, що в наступному році державну допомогу на утеплення осель зможуть отримати ще принаймні 120 тис родин.

1 млрд грн. – на підтримку малих і середніх фермерів

Наступного року уряд продовжить практику державної підтримки пріоритетних галузей економіки. В першу чергу це стосується аграрного комплексу, який формує 12% вітчизняного ВВП і є найбільшим джерелом валюти, яка надходить державі і забезпечує міць української гривні.

В наступному році видатки на агропромисловий комплекс збільшаться порівняно з 2017 роком на 15% і складуть 7,3 млрд гривень. З цих коштів понад 1 млрд гривень буде направлено на підтримку малих і середніх фермерських господарств. Дотація сільхозвиробникам в бюджеті-2018 передбачена на рівні 2 млрд гривень. Окремо 4 млрд грн буде виділено на підтримку розвитку тваринництва. Також в 1,7 рази збільшиться обсяг коштів, що направляються на здешевлення вартості вітчизняної сільськогосподарської техніки. На цю програму в 2018 році в проекті бюджету передбачено майже 1 млрд гривень.

Державна підтримка місцевих громад дозволить реалізувати 2 тис нових інфраструктурних проектів

Уряд продовжує процес децентралізації, який сприяє фінансовому зміцненню територіальних громад. В наступному році ресурс місцевих бюджетів складе 556,1 млрд. грн., що на 15,1% більше, ніж цього року. Доходи місцевих бюджетів збільшаться на 22,3% до 253,1 млрд грн.

У головному кошторисі країни на наступний рік враховані міжбюджетні трансферти в обсязі 308,4 млрд. грн для 1288 місцевих бюджетів, які мають взаємовідносини з державним бюджетом (з них 665 бюджетів об’єднаних територіальних громад).

Обсяги державної підтримки об’єднаних територіальних громад збільшені до 12,9 млрд грн.: 5 млрд грн. складе субвенція на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку регіонів,  1,9 млрд грн. - субвенція для розвитку інфраструктури ОТГ, 6  млрд грн. буде направлено на фінансування ДФРР. Ці кошти дозволять реалізувати більше 2 тис нових інфраструктурних проектів.

 

Зарплати вчителів зростуть на 25%

У наступному році освіта залишиться одним із пріоритетів соціальних видатків. Тому у 2018 р видатки зведеного бюджету на освіту збільшаться майже на 20% і складуть 219,1 млрд. грн.

Нам необхідно підвищувати якість освіти, починаючи з середньої. Найперший і найважливіший крок у цьому напрямку – гідна оплата праці тих, хто навчає дітей. Тому депутати підтримали пропозицію уряду підвищити вчительські зарплати на 25%. Підвищені зарплати отримають понад 406 тис українських вчителів.

В бюджеті-2018 також закладені видатки на проведення освітньої реформи. Зокрема, 1 млрд гривень виділено на модернізацію початкової школи, 386,6 млн. гривень – на підвищення кваліфікації вчителів початкових класів, 373,3 млн. гривень - на підручники для учнів перших класів. Також гроші будуть виділені на створення національної електронної платформи для розміщення навчальних ресурсів. Розмір видатків за цією статтею - 54,6 млн гривень.

Видатки на науку зростуть на 28%

Уряд ставить на меті відхід від сировинної моделі економіки і розвиток виробництва з високою доданою вартістю. Виконати це завдання неможливо без серйозної наукової підтримки. В наступному році на науку буде виділено 8,2 млрд грн., що на 28% більше, ніж цього року. Загалом на фундаментальні і прикладні дослідження заплановано витратити 7,7 млрд грн. Істотне збільшення фінансування важливих для держави наукових досліджень дозволять зміцнити наш науковий потенціал, пришвидшити перехід до сучасної моделі економіки, підвищити конкурентоспроможність українських товарів на зовнішніх риках.

1 млрд грн. – на програму «Доступні ліки»

Здоров’я нації – пріоритет уряду. Тому у наступному році загальні видатки на охорону здоров'я зростуть на 13,2 млрд.грн. ( майже на 13%) до 115,2 млрд.грн. Збільшується фінансування програми «Доступні ліки». В бюджеті-2018 на цю програму передбачено 1 млрд.грн., що на 300 млн.грн. більше, ніж нинішнього року. Це дозволить розширити перелік ліків, які включені до програми, та зробити лікування хронічних захворювань доступнішим. Майже 6 млрд.грн. буде спрямовано на централізовану закупівлю ліків та вакцин, яка проводиться через міжнародні організації.

Вперше буде виділено кошти на розвиток в Україні послуг з трансплантації – 112 млн.грн. передбачено на реалізацію пілотного проекту з трансплантації органів. Програма лікування громадян за кордоном буде профінансована на 389,9 млн.грн.

Продовжиться робота з розширення мережі центрів серцево-судинної хірургії. На це в бюджеті на наступний рік передбачено 150 млн.грн. Завдяки цьому люди, у яких стався інсульт або інфаркт, зможуть отримати своєчасну якісну медичну допомогу, зменшиться рівень смертності і інвалідності від серцево-судинних захворювань.

71 млрд грн. – на житлово-комунальні субсидії

Розвиток людського капіталу залишається найголовнішим пріоритетом уряду. Бюджет на наступний рік передбачає чергове зростання мінімальної заробітної плати – до 3723 грн (з цього року МЗП збільшено вдвічі – до 3200 грн) або на 16,3%. Загалом середня зарплата зросте до 10 тис грн. У бюджет-2018 закладено достатній ресурс для виплат осучаснених пенсій і відновлення виплат пенсій у повному обсязі працюючим пенсіонерам.

Держава не залишає сам на сам і тих, хто не в змозі самостійно сплачувати комірне. В наступному році 71 млрд грн. з державного бюджету будуть спрямовані на адресні субсидії на оплату житлово - комунальних. Загалом видатки на соціальні допомоги, пільги і субсидії в 2018 р складуть 126,8 млрд грн. проти 117,6 млрд грн. у цьому році.

1 млрд грн. – на підтримку вітчизняного кіно

З цього року завдяки урядовим пропозиціям культура перестала фінансуватися за залишковим принципом. В бюджеті-2018 Кабінет Міністрів зберіг цей підхід до фінансування культури. Видатки на культуру за останні два роки  виростуть майже вдвічі.  Особлива увага приділяється програмам, спрямованим на збереження національної пам’яті та історії. Зокрема, в наступному році 200 млн грн буде направлено на організацію та проведення архітектурного конкурсу, проектування та будівництво Національного меморіального комплексу Героїв Небесної Сотні - Музею Революції гідності; 330,5 млн грн. – на добудову Національного музею «Меморіал жертв голодомору».

Уряд стимулює розвиток національного мистецтва. Близько 1 млрд грн передбачено в бюджеті на наступний рік на розвиток вітчизняного кінематографу. Додаткове фінансування отримають національні театри, збільшаться видатки на забезпечення діяльності національних музеїв, національних і державних бібліотек та культурно-просвітницьких центрів.

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю
Секретаріату Кабінету міністрів України

СЕРЕДНЯ ЗАРПЛАТА УКРАЇНЦІВ ЗРОСТЕ ДО 10 ТИС. ГРН

Опубліковано Вівторок, 05 грудня 2017, 15:07

Десятиріччями праця українців була недооціненою. Цього року Уряд більш ніж удвічі підняв мінімальну заробітну плату, що дало зростання реальних зарплат в Україні. На 2018 рік Уряд передбачив подальше зростання мінімальної заробітної плати. Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман заявляє: вже наступного року  середня зарплата українців має зрости до 10 тис. грн.

Про це сказав Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман в ефірі «Свобода слова на ICTV». На його думку, достойний рівень оплати праці в Україні дозволить повернути кваліфіковані кадри в Україну. «Саме тому ми передбачаємо не тільки зростання мінімальної зарплати в 2018 році, а й середньої зарплати. Сьогодні цей показник становить 7400 грн в середньому.  Це зарплати, з яких платять податки. Завдання на наступний рік  - не менше 10 тис. грн», - підкреслив Володимир Гройсман.

Підняття зарплат стане можливим завдяки зростанню економіки

Прогнозний показник зростання економіки в наступному році становить 3%. Це – на 400 млрд грн. більше вироблених товарів та послуг, а отже – нові робочі місця і зарплати. Разом з тим, ухвалення ефективних управлінських рішень дозволить ще збільшити цей показник.

Підняття мінімальної заробітної плати не спричинить проблем для українського бізнесу

З початку поточного року рівень мінімальної зарплати встановлено на рівні 3200 грн. Разом з тим, 10 місяців поспіль рівень середньої зарплати стабільно перевищує мінімальну вдвічі. При цьому зростання порівняно з показниками минулого року, за даними Державної служби статистики України, становить 35-37%. Тобто зростання зарплат дало пожвавлення української економіки.

Уряд проводить консультації з бізнесом щодо перспектив підвищення мінімальної зарплати

В бюджеті на наступний рік закладено мінімальну зарплату у 3753 грн. Ця цифра погоджена з бізнесом і не стане глобальною проблемою для малих підприємств. В той же час Уряд готовий розглянути можливість підвищення мінімальної зарплати за результатами економічного розвитку країни у першому кварталі наступного року (відповідне рішення прописане в  проекті бюджету).

Урядові ініціативи сприятимуть подальшому зростанню економіки і полегшенню ведення бізнесу

Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман заявив про те, що розраховує на 3% економічного зростання у 2018 і переконаний, що ця цифра може сягнути 5-7%. Це стане можливим завдяки поліпшенню інвестиційного клімату та сприянню веденню бізнесу в Україні.  Верховна Рада України вже ухвалила урядовий законопроект, який припиняє ганебну практику тиску «силовиків» на бізнес. Віднині про так звані «маски-шоу» можна забути.

Також Уряд запропонує на розгляд Верховної Ради законопроект, який сприятиме покращенню інвестиційного клімату. Йдеться про відтермінування на 90 днів сплати ПДВ від ввезення технологічного обладнання для створення нових робочих місць в Україні. "В наступному році ми зробимо ще один крок по технологічному переозброєнню національної економіки і виробництва. Ми забезпечимо розстрочку податків на ввезення обладнання, яке буде використовуватись для промисловості в Україні. Нам потрібно відкривати можливості колективного залучення інвестицій в державний сектор економіки", - заявив Прем’єр-міністр.

Володимир Гройсман також зазначив, що на сьогодні в Україні налічується більше 3,5 тисяч державних підприємств, 90% з яких не несуть ніякого стратегічного навантаження,  є джерелом корупції , неефективності та приносять збитки. «Інвестиції, нормальний бізнес-клімат, спрямування акцентованих рішень на підтримку інфраструктури, яку ми маємо оновлювати  - це все закладено в бюджеті", - заявив очільник Уряду.

 

Департамент інформації та комунікацій з громадськістю
Секретаріату Кабінету міністрів України

Оголошено конкурс з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги

Опубліковано Понеділок, 20 листопада 2017, 10:10

Відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 13.11.2017 № 4300/7 «Про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги» Координаційний центр з надання правової допомоги повідомляє про проведення з 18 листопада 2017 року по 23 січня 2018 року конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги (далі – конкурс).

Для участі у конкурсі адвокатам необхідно:

1)      Зареєструватися на веб-сторінці http://contest.legalaid.gov.ua з 18 листопада до 17 грудня 2017 року включно, де заповнити онлайн анкету та біографічну довідку; зазначити адресу електронної пошти для отримання інформації у зв’язку з конкурсом та регіон, у якому адвокат проходитиме індивідуальну співбесіду з конкурсною комісією; завантажити посвідчені (підписані) адвокатом скановані копії заяви, усіх заповнених сторінок паспорта (чи іншого документа, що посвідчує особу), свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю та мотиваційного листа (у довільній формі обсягом до 500 слів).

УВАГА! За фактом реєстрації адвокат отримає повідомлення Координаційного центру з надання правової допомоги про прийняття заявки на опрацювання. Після перевірки наявності надісланих копій документів, адвоката буде поінформовано про їх відповідність чи невідповідність встановленим вимогам за вказаною адвокатом адресою електронної пошти. У разі отримання повідомлення про невідповідність документів встановленим вимогам реєстрацію можна пройти повторно (до завершення строку реєстрації).

2)      Впродовж 19 – 25 грудня 2017 року включно пройти дистанційний курс «Вступ до системи надання безоплатної правової допомоги», ознайомившись з його матеріалами та склавши перевірочні тестові завдання, що оцінюються автоматично (адреса веб-сторінки дистанційного курсу, логін та пароль будуть зазначені в електронному повідомленні Координаційного центру з надання правової допомоги).

3)      Впродовж 9 – 12 січня 2018 року (конкретні дата, час і місце проведення будуть повідомлені кожному адвокатові додатково) пройти індивідуальні співбесіди з конкурсною комісією, під час якої адвокати оцінюватимуться за критеріями мотивації до надання безоплатної правової допомоги, комунікабельності, емоційної врівноваженості, вміння представити приклади надання правової допомоги. 

УВАГА! Під час проходження співбесіди із конкурсними комісіями адвокати повинні пред’явити оригінали паспорта та свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю.

Крім того, з 27 по 29 грудня 2017 року включно конкурсні комісії розглядатимуть подані адвокатами документи, оцінюючи адвокатів за критеріями стажу адвокатської діяльності, наявності або відсутності застосованих до адвоката дисциплінарних стягнень та враховуючи результат проходження адвокатом дистанційного курсу «Вступ до системи надання безоплатної правової допомоги». Цей етап відбувається без персональної участі адвокатів.

Адвокати, які пройдуть конкурс, залучатимуться до надання безоплатної вторинної правової допомоги на постійній основі за контрактом або на тимчасовій основі на підставі договору відповідно до Порядку і умов укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі, затверджених постановою КМУ від 11.01.2012 № 8.

Контакти для зворотного зв’язку з адвокатами:

Поплавська Галина Євгенівна, заступниця начальника відділу взаємодії з адвокатами та органами адвокатського самоврядування управління забезпечення якості правової допомоги Координаційного центру з надання правової допомоги, (044)  364 17 59 (понеділок – четвер: з 09:00 до 18:00, п’ятниця: з 09:00 до 16:45, обідня перерва із 13:00 до 13:45), Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. .

_______________________________________________

Переглянути порядок і умови проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги, затверджений постановою КМУ від 28 грудня 2011 р. № 1362 (у редакції постанови КМУ від 9 серпня 2017 р. № 575).

Переглянути Порядок і умови укладення контрактів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі, та договорів з адвокатами, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на тимчасовій основі, затверджені постановою КМУ від 11.01.2012 № 8.

Переглянути наказ Мін’юсту від 13.11.2017 № 4300/7 «Про проведення конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги».

Переглянути Порядок оцінювання адвокатів за результатами конкурсу з відбору адвокатів, які залучаються для надання безоплатної вторинної правової допомоги, затверджений наказом Мін’юсту від 13.11.2017 № 3552/5 (документ знаходиться на державній реєстрації та буде доступний для перегляду найближчим часом).

Уряд запропонував знайти ефективного власника для тисячі неефективних державних підприємств

Опубліковано П'ятниця, 10 листопада 2017, 15:54

Парламент підтримав пропозицію Кабміну відновити приватизацію, але за прозорими і зрозумілими правилами, які дозволять залучити в країну реальні інвестиції

Сьогодні, 9 листопада, Верховна Рада в першому читанні підтримала урядовий законопроект «Про приватизацію державного майна». Цей законопроект запроваджує прозору, конкурентну і зрозумілу процедуру продажу державного майна.  Запуск чесної приватизації дозволить знайти ефективного власника для державних підприємств, відродити на них потужне виробництво, залучити  додаткові інвестиції і створити нові робочі місця з гідною зарплатою. Приватизація допоможе ліквідувати корупцію, розсадником якої є більшість державних компаній.

ЧОМУ УРЯД ПРОПОНУЄ ВІДНОВИТИ ПРОЦЕС ПРИВАТИЗАЦІЇ

За кількістю державних підприємств Україна займає перші місця в міжнародних рейтингах.

За даними МЕРТ, тільки центральним органам виконавчої влади належить близько 3444 держпідприємств сумарною вартістю активів 1,4 трлн грн, з яких працюють лише половина. Приміром, в Чехії всього 90 держпідприємств, у Польщі – 301, Угорщині – 371.

Більшість державних підприємств - збиткові

За даними МЕРТ, 5 найбільш прибуткових компаній з ТОП-100 держкомпаній за результатами 2016 р сукупно згенерували чистий прибуток 35,9 млрд грн, інші 89 компаній сукупно показали збиток 9,5 млрд.

Державні підприємства накопичують заборгованість по зарплаті і податкам

За даними моніторингу МЕРТ, станом на 1 кв 2017 р заборгованість держпідприємств по зарплаті склала 559,4 млн або майже 30% від всієї заборгованості з виплати зарплати в Україні. За оперативними даними ДФС, станом на 01.11.2017 сума податкового боргу суб'єктів господарювання державного сектору економіки (державних підприємств, їх об'єднань, дочірніх підприємств та господарських товариств, державна частка у статутному капіталі яких перевищує 50 відсотків) становить 12,5 млрд. грн. За місяць заборгованість зросла на 100 млн грн.

Державні підприємства – осередок корупції

Серед майже 400 проваджень, розслідування яких здійснює НАБУ,  понад 100 стосуються корупції на держпідприємствах. Половина з них входить в ТОП-100 держкомпаній. Сумарні збитки, завдані цим підприємствам внаслідок кримінальних корупційних правопорушень, перевищують 20 млрд грн.

 

ЯК ЗМІНЯТЬСЯ ПРАВИЛА ПРОДАЖУ ДЕРЖАВНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Усувається можливість маніпуляцій з державним майном під час його підготовки до продажу

Законопроект пропонує скасувати класифікацію об’єктів за групами. Замість незрозумілого розподілу залишиться тільки два типи об’єктів.  Це - об’єкти великої приватизації – обмежена кількість особливо важливих підприємств, перелік яких затверджується Кабміном (близько 50-60 з 800). Наприклад, “Турбоатом”, “Електроважмаш”, ОГХК. Решта – об’єкти малої приватизації. Це різноманітні активи від приміщень та сантаторіїв до невеликих виробництв накшталт хлібзаводу, елеватору,  або готелів.

Зараз державні підприємства поділяються на 6 груп, для кожної з яких існують свої правила продажу, що відкриває широкі можливості для маніпуляцій з державним майном в період перед приватизаційної підготовки. Нові правила  спрощують підготовку державного майна до продажу, роблять цю процедуру прозорою.

Процедури продажу буде спрощено, процес приватизації прискориться

Завдяки урядовим ініціативам буде суттєво  зменшено термін підготовки об’єкту до приватизації. Зменшуються вимоги до гарантійного депозиту учасників торгів  (з 5-20% до 5% від стартової ціни). Коли новий закон набере чинності, вже не потрібно буде витрачати час та гроші на довготривалу та часто неякісну оцінку активу начебто незалежним оцінщиком. Стартова ціна на об’єкт  визначатиметься балансовою вартістю.

 Встановлюються запобіжники для корупції при продажу державних підприємств

Залишається лише 2 способи продажу – шляхом відкритого інтернет-аукціону (для малої приватизації) та аукціону з залученням інвестиційного радника (для великої приватизації). Це дозволить запобігти корупції при продажу, маніпуляцій з ціною та умовами продажу. Зараз діє 5 різних способів продажу. У тому числі, за спеціальними законами, що регулюють особливості продажу об’єктів окремих галузей. В таких законах можуть бути прописані правила продажу під конкретного покупця, що робить процес продажу глибоко корупційним, заважає приходу реальних інвесторів. Тепер правила для продажу уніфіковані для об’єктів малої та об’єктів великої приватизації.

Відкриваються нові можливості для підвищення вартості об’єктів, що продаються

Готувати великі об’єкти  до продажу буде радник – один з найбільших світових інвестиційних банків. Наприклад, для виробництв - UBS, Citi, JP Morgan. Радник готуватиме інформаційний пакет, який надаватиме важливі дані про об’єкт. Ці матеріали відповідатимуть світовим стандартам та будуть однаково доступні усім зацікавленим. Радник спілкуватися з великим колом потенційних інвесторів та залучатиме їх до участі в аукціоні. Малі підприємства продаються  в стандартному порядку через інтернет-аукціон (наприклад, Prozorro.Продажі). Електронний аукціон відкриває доступ для всіх бажаючих (фізичних, юридичних осіб, малих підприємців тощо). Таким чином законопроект дозволяє розширити коло потенційних інвесторів. Відтак зросте конкуренція та фінальна ціна продажу.

Посилюється захист прав інвестора та унеможливлюється участь у торгах осіб, пов’язаних з країною-агресором

Законопроект передбачає можливість застосування міжнародного арбітражу (застосування права іноземних держав за згодою сторін). Зазвичай інвестори будуть зацікавлені у використанні англійського права, яке найбільше захищає права обох сторін. Встановлюються обмеження до 3-х років строку можливого оскарження результатів продажу.

Також буде заборонено порушувати справи про банкрутство протягом 1 року з моменту продажу об’єкту, щоб дати можливість інвестору розрахуватися з боргами та не втратити підприємство на користь кредиторів.

Володимир Гройсман, прем’єр-міністр України

В Україні наразі налічується 3,5 тисячі державних підприємств. Для країни це є нонсенс, оскільки ці підприємства формують збитки для держави і прибутки для тих, хто годується навколо цих підприємств роками. Зміна законодавства дозволить вирівняти ситуацію, залучити нових власників, технології, створити нові робочі місця.

Ухвалення нового закону про приватизацію державного майна важливе для економічного зростання. І це буде самий міцний наш крок щодо антикорупційної політики в державі. Державний сектор є найбільшим джерелом корупції в Україні. Ми маємо це визнати і ліквідувати. Сьогодні ми говоримо про впровадження конкурентних і прозорих процедур. Разом з тим ніхто і ніколи не збирається продавати стратегічні підприємства. Там ми забезпечимо ефективне управління. 

Календар

<< < січня 2018 > >>
пн вт ср чт пт сб нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31